.

Wednesday 28 November 2012

" Mudah ke Senang?"

بسم الله الرحمان الرحيم


Setiap orang pasti mempunyai kelebihan dan kekurangan tersendiri. Kita seharusnya jadikan kelebihan kita itu sebagai bantuan bagi mereka yang memerlukan kita. Sifat ini dapat memupuk semangat saling membantu antara satu sama lain. 

Bahasa Arab bukanlah satu bahasa yang susah bagi sesiapa yang memikirkannya sebagai satu pelajaran yang mudah. Bagi sesiapa yang memikirkan ia mudah pula, adalah bonus baginya untuk mencapai kejayaan menguasai Bahasa Al-Quran itu. 

Walaubagaimanapun, kita perlu belajar dengan bersemangat untuk menjejaki tingkat teratas dalam menuturkan Bahasa Arab dengan cemerlang. Insya-Allah. Pasti Gemilang.





Selamat menonton! Belajar Bahasa Arab daripada rancangan kartun juga boleh.






2 comments:

  1. Assalamualaikum..pertama2 nya makcik nak ucapkan tahniah sebab Ya mampu menghasilkan blog yg kemas dan cantik serta tersusun ni.. moga apat beri manfaat pada orang lain.. ditambah2 pula dngan penggunaan bahasa arab sebagai kelebihan pada diri Ya.. by the way.. makcik suka sangat dengan profile pic blog ni.. ada latar belakang masjid hassan "du" hehhe.. ok lah makcik busy sikit.. take care..

    love ,
    makcik naeila :p
    ijazah sarjana muda alquran dan hadis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam wbt, makcik nella.. allahu akbar, trm ksh lah sudi komen di sini, kalau komen di cBox ok jugak kan..
      alhamdulillah setakat ni mcm ni la cerita Markaz Lughah ni,In Chaa Allah lepas ni akan dipergiatkan, mohon doanya yaa.. barakallahu fekk.. :)

      Delete

Peminat Laman Ini